söndag 7 februari 2010

Kollektivt skrivkramp

Är det den mörka årstiden som gör det tro?

I vilket fall som helst så är antalet inlägg som görs i bloggarna betydligt mindre nu än under sommarhalvåret. Det är inte bara i de bloggar som jag ständigt följer utan även den stora drös som jag tittar in till ibland. I somras så hann man knappt med att läsa de man följer ständigt, nu hinner man knapra av samtliga på mindre än en halvtimme.

Vi som bloggar är väl beroende av solljus, nästan så att man skulle tro att skrivandet drivs av solceller. Lite sjukt egentligen, för på sommarhalvåret finns det så himla mycket annat att göra än sitta inne o knappa på tangentbordet. På vintern så har vi mycket tid över för knapprandet.

Själv så har jag ständig skrivkramp, så jag kan tyvärr inte skylla på dissfunktionella solceller.

Är vi nära släkt med björnana tro och går in i någon slag dvala eller ide?

2 kommentarer:

  1. Kan det vara solbristen som gör det?! Har oxå märkt att frekvensen gått ner på bloggandet, mig själv inräknad... Just nu är det så mkt som ska hinnas med, för MIG är det högproducering av beställda kort, barnskötsel med allt vad som hör till (mat, läxor, tvätt, skjuts osv), viktklubb som kräver daglig införsel av intag.... fast det är klart, barnen kan jag inte skylla på för det rullar ju på likadant året om... men jag hinner inte blogga som förut- trist men sant!

    Ha det gott i söder och chocka oss gärna med något mer inlägg under första kvartalet i år *s*

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men lilla Vera då!
    Du behöver inte ursäkta dig för att du inte hinner blogga. Har full förståelse för att du inte hinner. Är snarare full av beundran över att du överhuvudtaget hinner skriva något i din blogg.

    Krammen tillbaka!

    SvaraRadera