onsdag 25 augusti 2010

Vart har tiden tagit vägen?

Min planering för denna sommaren har gått åt pipan. Det jag hade planerat att göra i juni, har jag inte ens börjat med. Först i mitten av augusti blev jag klar med det som jag hade hoppats vara klar med i maj.
Antingen så är jag en stor, mycket stor tom, tidsoptimist eller så är jag en slö jäkel. Troligtvis båda. Att kroppen inte alltid hänger med kan visserligen förklara en del, men inte allt. Är inte kul när viljan finns men kroppen och värken säger nej. Inte blir det bättre av att man har fått så ont i ena armbågen att man är halvt om halvt enarmad.
Enligt planerna skulle jag fortsätta med renoveringen och isoleringen av 2:a våningen från augusti. Men så lär det nog inte bli. Blir till att elda för kråkorna och frysa en vinter till.
Fast det händer ständigt saker som man måste ta tag i först. Oplanerade saker som tar tid och kraft.
Nu är Willes pumphus och ny pump prioritering ett. Därefter så blir det till att flytta morsan till hans stuga, eftersom hon har sålt sitt hus och har ingenstans att bo, än så länge. Måste dessutom skaffa en konteiner att flytta mina grejer i hans garage till. Men innan dess måste vi få flyttat hans byscha.
Det ingick inte i planeringen.
Är bara att "gilla läget" och göra bästa möjliga av saken. Någon ny planering för hösten törs jag i alla fall inte göra, blir bara besviken då.

13 kommentarer:

  1. Planerar också, men är en slö jäkel som nästan alltid hittar på nåt annat oviktigare...men visst, sen kommer ju andra oplanerade måsten också och ställer sig i vägen och vänder upp och ner på det mesta. C´est la vie. Var rädd om din armbåge.

    SvaraRadera
  2. Tack Anna....!
    Känns skönt att man inte är ensam med detta problem. *S*

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där,mycket man vill hinna med men tiden finns inte till el så kommer värken ivägen...Sen kan man ju inte rå över vädrets makter den ingår liksom en del i planeringen också,men vad göra,det kommer en vår,sommar igen...

    ta bara inte ut dej....

    kramis

    SvaraRadera
  4. Fötterna, ett knä, ryggen och nu också ena armen. Nu är det bara en arm och huvudet kvar. Stackars jäkel. Jag menar det faktiskt.*S* Kanske om morsan kommer slipper du laga mat.

    SvaraRadera
  5. Huvet kvar?
    Det kan faktiskt diskuteras. Alltför ofta verkar det vara under armen, den inte helt friska nu altså.Annars verkar det vara ett par steg efter.
    Vad det gäller morsans mat så äter jag nog hellre nått jag lyckats bränna vid själv.

    SvaraRadera
  6. Tackar för de tröstande orden Mokan.

    SvaraRadera
  7. Ja du Tord, vart tar tiden vägen:-)...hur effektiv jag än har varit denna sommar, så är det även här saker, som jag skulle ha gjort för länge sedan men..det lär ju inte springa ifrån oss...det ogjorda alltså, eller hur?:-)))
    Ha det gott/A

    SvaraRadera
  8. Nej, det lär det inte göra Z. Är bara så tråkigt när man får lida för det.

    SvaraRadera
  9. Tack snälla du för gratulationen :) Så du tror liten blir bortklemad?! Vet du vad, det tror jag oxå, blivande fadern har redan förvarnat om att jag kommer att bli knäpp på hans fasoner och kommande beteende *S* Tur jag älskar han ändå ;)

    Vet du en till sak, du och jag kan ta varandra i handen för jag upplever samma sak som du. Våren kom och gick- sommaren likaså- och vad har jag fått uträttat?! (mer än skapande av en baby? *s*) Inte mkt! Nu lider jag inte av samma krämpor som du och peppar, peppar... min egen värk från fibron verkar backa nu iom mitt nya tillstånd så jag mår hyfsat bra i kroppen- skönt!

    Ta hand om dig, ta hjälp av andra om du kan och känn dig glad och stolt över att du är en snäll, hjälpsam människa som ger andra en hjälpande hand även om dina egna planer går i stöpet!

    Ha det gott min vän!
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Hmm Vera, inget gjort säger du, bara skapandet av en baby . . . !
    Få se om jag har förstått och uttrycker mig rätt nu. Ni har "legat" i hela sommaren i skapande av denna baby.
    I min öron låter det som en jäkla häftig sommar. *S*

    SvaraRadera
  11. Hej Tord....Hoppas att du mår bra o har det bra...Jag tror inte du är lat...utan precis som du säger... tror jag att du är en tidsoptimist:)
    Jag tycker det verkar som du har gjort en hel del...fast kanske inte det du hade planerat..men vad gör det???...Fortsätt du att gilla läget...o ta dagen som den kommer :)...Ha det gott / Kram från mig/Inger

    SvaraRadera
  12. Det verkar som du har fullt upp!! men bara man gör det man ska i den takt man själv vill :) Då brukar det bli bra i slutändan :)

    Tipset om badkaret var ju bra, förutom att vi redan hunnit köpa, men tack iaf :))

    Ha en fortsatt bra helg :)

    SvaraRadera