söndag 26 september 2010

En groda

I går natt, strax innan jag skall iväg o jobba ett par timmar, så ser jag den. För som vanligt så sitter jag med en kopp kaffe och kollar lite på min server som står i källaren. Det är en daglig rutin jag har att med första koppen kolla servern som står i min källare.

Nu är min källare inte den där fuktiga kalla typen av källare utan mer eller mindre nått mellan boyta och källare. Jag har klinkers i halva källaren, vissa rum har målade väggar osv. Det är även den normala ingången till mitt hem, är ju en suterrängkåk jag har. Tyvärr så har hela källaren blivit belamrad av diverse grejer som står staplade både högt och lågt. Dels sådant som skall upp på andra våningen och dels en massa annat. Man får riktigt zickzaga när man skall fram. Nåväl det är något som jag får ta tag i "någon gång".

Nåväl när jag sitter där och stirrar på skärmen med halvvakna ögon så uppfattar jag en liten rörelse i ögonvrån. När jag så vänder på huvudet så ser jag den, GRODAN. En stor jäkla groda sitter längre in i källaren. I samma ögonblick som jag ser den så gör den ett par snabba hopp och försvinner in mellan en kartong och en tom brevlåda som står där på golvet. Att försöka flytta grejer för att frilägga och fånga in denna hoppjerka hinner jag inte så det är bara till att svälja och se glad ut. Att senare försöka flytta grejer för att hitta den är ett jätteföretag då den mycket väl kan ha hoppat in i något av de andra rummen som är om möjligt ännu fullare med grejer är ett mastodontföretag.

Är ju inte första gången jag fått in ovälkomna besökare som inte vill försvinna ut, har ju fått in både igelkott och en fladermus. Fattar bara inte vad som är så lockande med min källare.
Den stackars grodan lär väl dö av svält eller torka ihjäl, för det är ganska varmt och hyfsat torrt i min lilla överfulla källare.

Lär väl hitta en mumifierad groda den dagen det röjs i nämnda utrymmen. Om inte annat så lär jag väl kunna lokalisera den döda grodan med hjälp av lukten som kan uppstå. Men tills dess så är jag ytterst noggrann med att ha dörren till källaren från våningen stängd, för vem vill vakna av ett *BLURP* - ljud och se en groda under sängen.

Om du är kvinna och letar efter din prins så är du välkommen att komma hit, leta upp fanskapet och kyssa den samme. Jag tänker inte göra det.

6 kommentarer:

  1. Haha...det ska va du.Skulle vilja se din min då du upptäcker grodan...Haha

    kram Lammizen

    SvaraRadera
  2. hmmmm,,,,vilken av grodorna gäller pussen sa du??
    hahahahahahaha,,,,

    SvaraRadera
  3. Men det kanske är där min groda/prins är...säg till när du fångat den så kommer jag och pussar.

    SvaraRadera
  4. Jag pussade en gång en "groda"...men någon "prins"....blev han aldrig...o jag slutade tro på sagor :)))))....

    SvaraRadera
  5. Lammizen: Blir inte förvånad över sånt längre!

    R.L: Är det mig du kallar groda 2 tro?

    Anna: Så du pussar hellre grodor än gubbar? - Jaja! Smaken är olika *S*

    Singla: Tror du har kommit lite längre i den insikten än ovan skribent! *S*

    SvaraRadera
  6. Meeeen.... så synd att jag hittat min prins, annars hade jag givetvis susat ner med sån fart att håret stod rakt bakåt i vinddraget och så hade jag befriat dig från froggen :-) Klokt att stänga dörren för det vore lätt obehagligt att vakna upp med en kväkande, slemmig fyrbening som sängkompis (bäst att skriva antal ben så du inte tror att jag syftar på mänsklig sängvärmare *S*)

    Ha det bäst!
    KRAM

    SvaraRadera